Jaaaaoo

Jag har tänkt att uppdatera i flera dagar nu, men det har inte riktigt blivit av. Vad har hänt sen senast? Jag har läst 8 böcker av mitt projekt i sommar. Jag har fått jobb i en vecka samt är jag uppsatt på jour alla sommarveckorna så behövs det vikarie är det mig dom ska ringa! Jag har varit och firat Emelies student. Men det bästa av allt är ändå att jag har bokat en tripp till Piteeeeåååå. Om 10 dagar beger jag mig dit, 25 juni - 10 juli. Min plan var ju att jag inte ville vara här under visfestivalen men eftersom jag fick jobb var jag tvungen att ändra mina planer lite.

I fredags var det student som sagt var, första året jag fick titta efter min systers kompisar eller mina kompisars småsyskon. Jag kände mig gammal. Jag och mamma åkte till skolan och hängde blommor runt emelies hals. Jag var så avundssjuk på alla studenter för jag minns lyckan man kände när man stod där och släkten var där och grattade en. Vi åkte vidare mot stan där jag inhandlade mig ett par fulsnygga solglasögon samt tittade på studenterna som åkte runt i sina vagnar. Den bästa texten var ändå "Norrlands stoltheter" - jag vill inte veta vad de fick för betyg i geografi om de säger att detta är norrland. Dom hade säkert Jocke och av han fick man inte bra betyg och fick inte lära sig nåt - inte jag iaf.

På kvällen gick hela familjen Hultgren - Carlsson till familjen Gustavsson där vi skulle fira Emelie. Vi åt väldigt gott, drack gott och hade trevligt sällskap. Träffade folk som visst visste vem jag var eftersom jag visst gått i samma klass som dom. Har man bra minne eller vad? Det var en trevlig kväll helt enkelt. Helgen har bestått av läsande då vädret inte varit tipp topp.

Snart är det även midsommar och jag känner verkligen inte för att festa, ensam hemma är jag också. Syster åker iväg med Jomp och mamma och pappa åker nog iväg med paret gustavsson. Nattis ville även cykla gamlebyviken runt med mig och mia någon dag, så vi får se vad veckan bjuder på. Hoppas den går fort så jag får träffa min kärlek snart :)

Nu ska jag lägga mig på altan en sväng tror jag, det blåser ute men är sol - kanske värt att sitta i solen?
Tack och bock!

Snart ses vi igen älskling :)

Kommentarer
Postat av: Körsbär

Kul att du fått jobb, vart jobbar du? :)

2009-06-17 @ 16:23:44
URL: http://puruluu.blogg.se/
Postat av: Anonym

På dagis serru :)

2009-06-17 @ 17:00:26
URL: http://bexxi.blogg.se/
Postat av: Körsbär

Åh där passar ju du som handen i handsken :) Fått några nya vänner?

2009-06-22 @ 16:42:13
URL: http://puruluu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0